zeepier-op-leka-april2020.reismee.nl

Het Coronavirus slaat toe!

Het Coronavirus slaat toe. Noorwegen heeft vorige week de maatregel afgekondigd dat tot begin april iedereen die Noorwegen bezoekt, direct bij binnenkomst van het land 14 dagen in quarantaine moet. De 1e gedachte is dat we in dat huis op Leka voldoende geisoleerd zitten. Gewoon zeggen tegen de buurman en Karl Oddvar dat ze weg moeten blijven. Dus fijn een 6 dagen langere vakantie. We leggen de huur wel op tafel als we weg gaan en dan kan hij het 2 weken later ophalen.

Niets is echter minder waar. Het zit er in, dat je direct bij binnenkomst in Noorwegen in quarantaine moet. Dus direct uit het vliegtuig (als de KLM deze dagen nog verbinding onderhoud met Trondheim) hup in ganzenmars richting een hotelkamer en er 14 dagen niet meer uitkomen. Dus eerst nog effe met de trein, bus en snelle ferry verder reizen naar Leka is er niet bij. Niet erg aanlokkelijk dus!

Ja, wat te doen? Het lijkt wel of we alleen kunnen afwachten. Voorlopig geldt de maatregel tot 26 maart. Maar ja, wat er daarna gaat gebeuren is de vraag. Zal Noorwegen weer open zijn op onze geplande vertrekdagen (23 april)?

KLM biedt gratis omboeken aan! Dat zou interessant zijn. Gewoon de hele vakantie verschuiven naar eind juni of begin juli, maar er zit een angel aan die aanbieding. De KLM biedt dat dan wel gratis aan, maar tegen de tarieven die voor de nieuwe datum gelden! Verder kan het alleen als nieuwe vliegdatum voor 20 mei ligt. Aan het huis op Leka zal het niet liggen, dat is wel beschikbaar, maar sommigen van ons hebben dan andere verplichtingen!

Kortom, voorlopig afwachten en hopen dat de maatregel na 26 maart ingetrokken wordt!

Tom

Dick dit is vervelend maar helaas niets aan te doen kloten.
Maar laten we hopen dat de outjes onder ons het Corona virus overleven.
En de Groningse zieken.
Ga morgen met Piet en Frans vissen in de Heykop.
Groet Tom Hazeamp